Data
20 de February de 2017

TRAM d’Alacant va arreplegar prop de 1.400 objectes perduts en 2016, quasi el 40% més que l’any anterior

Els usuaris perden una mitjana de 4 articles dia, sobretot targetes de transport, documentació i carteres
 
Julio és el mes més conflictiu de l’any, seguit de maig i juny
 
Els amos van recuperar 614 objectes, un 44% del total

El departament de Clients i Accessibilitat de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va arreplegar durant l`any passat un total de 1.396 objectes perduts pels usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant, un 39,7% més que en 2015. Estes dades suposen que s’obliden 3,8 objectes de mitja al dia i 116 per mes, que són guardats en les instal·lacions de FGV fins a la seua devolució, destrucció o entrega a la Policia o Ajuntament.
 
Els objectes que més apareixen en els tramvies d’Alacant i la seua àrea metropolitana són targetes de transport (títols TAM i targetes personalitzades de FGV i multiviajes), documentació (DNI, passaports, permís de conduir, targeta sanitària…), carteres i moneders, claus, motxilles, ulleres o les seues fundes, carpetes i telèfons mòbils. Els mesos en què més articles s’extravien són juliol, maig i juny.
 
Procediment que s’ha de seguir

Els distints objectes trobats són entregats per part dels viatgers o dels agents del TRAM que els troben en les dependències de Dénia, Calp, Altea, Benidorm, El Campello, Marq-Castillo, Mercat i Estels, Gabinet de Circulació de Tallers Campello o l’Oficina d’Atenció al Client d’Estels.
 
Des d’estes dependències es remeten o són arreplegats pel personal d’Atenció al Client en un termini d’uns 15 dies, depositant-los en les caixes destinades a objectes perduts i classificant-los per mesos. Es depositen durant un termini de dos mesos, transcorreguts els quals, i si no han sigut recuperats pel seu propietari, són destruïts i donant-se de baixa.
 
Durant els dos mesos aproximats que es troben depositats en atenció al client, es realitzen gestions per a trobar el seu propietari i si és el cas s’entreguen a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant o a l’Oficina del TAM de l’Ajuntament d’Alacant.
 
Aquells objectes que són documents oficials, com DNI, passaport, SIP, etcètera, així com els objectes de valor, són entregats a l’oficina d’objectes trobats de la Policia Local d’Alacant en el termini màxim de 15 dies des que es reben en l’oficina d’Atenció al Client, a fi que es remeten el seu propietari i així s’eviten les gestions administratives de renovació de documents. Durant 2016 s’han entregat a la la dita policia un total de 122 objectes, la qual cosa representa un 8,7% del total d’objectes trobats el passat any.
 
Per la seua banda, les targetes de bons transports personalitzades del TAM com poden ser Bono Or, Bono Jove i Bono Escolar s’entreguen setmanalment a l’oficina del TAM perquè es posen en contacte amb el seu propietari i procedisquen a la seua devolució. En 2016 s’han entregat un total de 96 targetes personalitzades del TAM, la qual cosa representa un 7% aproximadament del total d’objectes perduts.
 
Els propietaris han recuperat durant 2016 un total de 614 objectes perduts, la qual cosa representa un 44%  sobre el total d’objectes perduts. A 31 de desembre encara hi havia un total de 74 objectes depositats en el registre magatzem corresponents al passat any, la qual cosa suposa un total de 5% sobre el total d’objectes arreplegats.
 
El nombre total d’objectes que durant 2016 no han sigut recuperats pel seu propietari i que tampoc van ser entregats a la policia o al TAM al no tractar-se de documents oficials o de Bons de transport del TAM, respectivament, i per tant han sigut destruïts o entregats a organitzacions benèfiques és de 485, la qual cosa representa un 35% del total d’objectes trobats.
 

Notícies relacionades

23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...
02 - 03 - 2025

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 300.000 visites presencials en 2024

L'oficina de Xàtiva va acumular 128.634 consultes personalitzades l'any passat, el 41,26 % del total Setembre, gener i octubre van...
29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...