Data
28 de February de 2025

Martínez Mus anuncia que la construcció de l’estructura del pont de Paiporta de Metrovalencia sobre el barranc de Poyo finalitzarà al març

  • El conseller ha visitat les obres durant el procés d’instal·lació de les bigues i la llosa superior del viaducte que va ser destrossat per l’aigua el 29 d’octubre
  • Després de la construcció de l’estructura s’iniciarà la fase d’instal·lació de via i electrificació i equips de senyalització i comunicacions per a poder circular abans d’estiu
  • La inversió prevista supera els cinc milions d’euros i forma part de les actuacions que es duen a terme en el tram fins a Castelló per a recuperar el servici en tota la xarxa de metro

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha anunciat que “les obres de reconstrucció de l’estructura del pont ferroviari sobre el barranc de Poyo a Paiporta de Metrovalencia avancen segons el que es preveu i finalitzaran a la fi del mes de març”.

En el transcurs de la seua visita, en la qual ha estat acompanyat per l’alcaldessa de Paiporta, Maribel Albalat, i el director gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Alfonso Novo, el conseller ha comprovat el procés d’instal·lació de les bigues i la llosa superior de la nova estructura de formigó del viaducte, destrossat per les inundacions del passat 29 d’octubre.

Esta actuació, adjudicada per via d’emergència per part d’FGV, compta amb un pressupost superior als cinc milions d’euros. Després de la construcció de l’estructura s’iniciarà la fase d’instal·lació de via i electrificació i equips de senyalització i comunicacions per a poder circular abans d’estiu.

Martínez Mus ha explicat que “la reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia en el tram que unix esta població de l’Horta Sud amb Castelló a la comarca de La Ribera i completar així la reobertura de tota la xarxa, ja que actualment el servici de les Línies 1, 2 i 7 finalitza a València Sud”.

Procés de reconstrucció

Després de les inundacions del passat 29 d’octubre, que van deixar pràcticament destrossat el pont i la passarel·la per als vianants contigua, de manera immediata es va procedir al moviment de terres; la instal·lació de les grues autopropulsades; la retirada de l’armament i desmuntatge de la via despenjada; així com a la demolició dels elements estructurals danyats.

Una vegada completat el procés actual d’execució dels nous taulers, així com dels estreps i murs d’acompanyament laterals del barranc que han patit danys, començarà la reposició d’instal·lacions, superestructura de via, tancament, canalitzacions o ancoratges de pals de catenària; a més de les proves de càrrega estàtica i dinàmiques i inspecció final.

El conseller ha anunciat també que “com a part d’esta actuació FGV assumix la construcció de la passarel·la per als vianants situada al costat del mateix pont i que també va ser arrasada per l’aigua”.

En este mateix contracte s’inclouen també les inspeccions tècniques de totes les estructures existents en el tram comprés entre Picanya-Castelló per a aplicar les mesures correctives necessàries per a la reposició d’estes.

Altres actuacions de renovació del tram Paiporta-Castelló

FGV ha adjudicat també per via d’emergència, amb un pressupost superior als 12 milions d’euros, les obres de rehabilitació de la superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram Paiporta-Castelló de la xarxa de Metrovalencia.

Està previst actuar sobre prop de 100 incidències de diferent índole, distribuïdes al llarg de 50 quilòmetres de xarxa que discorren pels municipis de Paiporta, Picanya, Torrent, Picassent, Alginet, Carlet, Benimodo, L’Alcúdia, Massalavés, Alberic i Castelló.

Els treballs afecten l’adequació del drenatge transversal, cunetes, talussos i terraplens, així com la reconstrucció les canalitzacions elèctriques i de telecomunicacions subterrànies, reposició de tancaments laterals i tancats que han sigut esfondrats o deformats.

De manera paral·lela, FGV treballa des de fa setmanes en la renovació del conjunt de vies d’accés i vies auxiliars de València Sud, al qual es destinen uns 19 milions d’euros, IVA inclòs, per a renovar completament prop de 10.000 metres de vies.

Cal sumar 11 milions d’euros més (obra i direcció d’obra) per a les obres de reposició i reparació de les instal·lacions de seguretat ferroviària i les instal·lacions de protecció automàtica de trens en el tram Sant Isidre-Torrent.

 

Notícies relacionades

07 - 03 - 2025

Metrovalencia oferix durant este cap de setmana servicis addicionals amb motiu dels actes fallers

Les circulacions extraordinàries de metro i tramvia del divendres i dissabte s'han planificat fins a les 2 hores i tenen...
04 - 03 - 2025

El Consell ratifica actuacions d’emergència de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana per valor de 11,9 milions d’euros

El contracte de rehabilitació d'instal·lacions, equipament i dotació industrial dels tallers de València Sud ascendix a 11 milions d'euros La...
20 - 02 - 2025

La Generalitat inicia la demolició de l’estació de Paiporta de Metrovalencia danyada en les inundacions per a executar la seua reconstrucció

Els efectes de les riuades han danyat l'estructura i obliguen a destinar tres milions d'euros per a condicionar les instal·lacions...