Data
21 de November de 2024

La Generalitat destina més de 40 milions d’euros per a recuperar el servici de Metrovalencia entre València Sud i Castelló després de les inundacions

  • Les actuacions en execució inclouen la renovació de via de les zones més afectades, la reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta i de les estacions d’este municipi i Picanya
  • El servici de la resta de línies de metro es recuperarà durant la primera setmana de desembre una vegada s’hagen realitzat les proves previstes per a la setmana vinent

La Generalitat ja executa diferents actuacions per un import superior als 40 milions d’euros en el tram que unix les estacions de València Sud i Torrent, que compartixen les Línies 1, 2 i 7 de Metrovalencia, i posteriorment fins a Castelló, destí final de la Línia 1. Una zona que concentra la major part dels danys ocasionats per les inundacions.

Des de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), s’ha posat en marxa un ambiciós pla per a recuperar el servici de Metrovalencia íntegrament i al llarg de diferents fases.

Com a alternativa a la xarxa de Metrovalencia, i fins a la recuperació del servici, la Generalitat ha habilitat 20 nous corredors d’autobús per a facilitar la connectivitat dels diferents barris i localitats pròximes a València i garantir la mobilitat dels ciutadans

Actuacions en execució

Els treballs previstos per part d’FGV comencen en el conjunt de vies auxiliars que connecten els tallers de València Sud amb les vies generals que han quedat totalment arrasades per l’aigua. L’import d’esta actuació supera els 15 milions d’euros, IVA inclòs.

En el conjunt d’instal·lacions de València Sud, situades a 1.200 metres del barranc del Peyo i també totalment arrasades, es destinen altres dos milions d’euros per a la neteja, clos i primers treballs de recuperació de les instal·lacions i tallers. També es treballa per a reposar el Lloc de Comandament que va quedar greument danyat i va obligar a detindre la circulació en el conjunt de la xarxa.

De manera paral·lela, i una vegada en servici les línies tramviàries, es treballa a condicionar un nou Lloc de Comandament en els tallers de Machado i com a part d’este procés es destinen més de tres milions d’euros per a la restauració del Control de Trànsit Centralitzat (CTC) i el telecomandament d’Instal·lacions Fixes, subestacions elèctriques i megafonia.

A estos contractes se suma un altre dirigit a la rehabilitació de superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram comprés entre l’eixida de València Sud i Castelló, per un import superior als 11 milions d’euros i que comprén prop de 50 quilòmetres de traçat.

Ja a Paiporta, s’estan executant des de la setmana passada les obres de rehabilitació del pont ferroviari sobre el barranc del Peyo a Paiporta, amb una inversió que supera els cinc milions d’euros. La reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia des de València Sud, primer, fins a Torrent per a les Línies 1, 2 i 7, i a Castelló, destí final de la Línia 1 (Bétera-Castelló).

Juntament amb esta actuació es destinen una mica més de dos milions d’euros per a condicionar les estacions de Paiporta i Picanya de Metrovalencia, destrossades per l’aigua. Al seu torn, s’ha previst una inversió d’uns nou milions d’euros per a la renovació dels sistemes de seguretat en la circulació i comunicacions afectats al llarg de tot este tram.

La resta d’inversions fins a sumar més de 50 milions d’euros en actuacions d’emergència ja adjudicades es destinen a equipaments tècnics, reposats per al material mòbil i altres necessitats per al funcionament de l’empresa.

Treballs a Paiporta

La reconstrucció del pont ferroviari de Paiporta és fonamental per a recuperar el servici de Metrovalencia en el tram, primer, fins a Torrent per a les Línies 1, 2 i 7, i, posteriorment, fins a Castelló, destí final de la Línia 1 (Bétera-Castelló).

Fins a la data ja s’ha procedit al moviment de terra, hissat de l’armament de via despenjat dels taulers per al seu desmuntatge i demolició dels elements estructurals danyats.

Posteriorment, s’executaran els nous taulers, estreps i murs d’acompanyament laterals del barranc que han patit danys; la reposició d’instal·lacions, superestructura de via, tancament, canalitzacions, ancoratges de pals de catenària. Juntament amb la reconstrucció del pont s’està escometent la renovació integral de l’edifici i el seu entorn, igual que a Picanya.

Notícies relacionades

10 - 03 - 2025

Metrovalencia, Metrobús i els servicis alternatius d’autobús funcionaran totes les nits de Falles i reforcen freqüències durant el dia

El conseller Vicente Martínez Mus ha explicat que “estos tres mitjans de transports funcionaran de manera coordinada i durant les...
08 - 03 - 2025

FGV obri l’accés al carrer Alacant durant Falles per a facilitar el trànsit de vianants del 8 al 19 de març

Amb l'obertura de part d'este carrer afectat per obres es garantix el pas cap a la Plaça de Bous i...
07 - 03 - 2025

Metrovalencia oferix durant este cap de setmana servicis addicionals amb motiu dels actes fallers

Les circulacions extraordinàries de metro i tramvia del divendres i dissabte s'han planificat fins a les 2 hores i tenen...