Data
17 de July de 2019

La Generalitat consulta l’opinió dels viatgers de Metrovalencia i TRAM d’Alacant a través dels Comités de Participació de Clients  

En estos grups de treball participen entitats i viatgers habituals dels serveis ferroviaris de València i Alacant

En les sessions de treball celebrades s’han presentat els nous models de plans i horaris 

La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), ha consultat l’opinió dels usuaris de Metrovalencia i TRAM d’Alacant en les reunions dels Comités de Participació de Clients, celebrades recentment.

En estes sessions de treball participen viatgers habituals i representants de diferents entitats de València i Alacant per a analitzar i debatre sobre qüestions del servei de transport ferroviari que ofereix la Generalitat a València i Alacant. En estes últimes sessions s’han analitzat els nous dissenys dels plans i horaris que s’exposaran en estacions i parades.
 
L’objectiu de FGV és comptar amb les aportacions dels integrants d’estos grups per a elaborar els nous suports informatius dels serveis que presta en les seues explotacions de València i Alacant. L’empresa pública està treballant en el disseny d’uns nous suports informatius més accessibles, fàcils d’entendre i en valencià, castellà i anglés.
 
A més, en estes mateixes reunions s’han donat a conéixer els resultats i continguts de l’última enquesta sobre l’Índex de Satisfacció del Client (ISC) corresponent a 2018 i en els que s’obtenen dades sobre el perfil de l’usuari i les seues valoracions sobre el servei.   
 
En Metrovalencia els clients han atorgat una valoració de notable, 7,88 punts sobre 10, després d’efectuar 3.036 entrevistes, entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia. En el TRAM d’Alacant la valoració ha sigut de 8,23 punts, després d’efectuar 1.514 entrevistes. 
 
Com funciona el Comité de Participació de Clients
 
El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat on, amb un orde del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat. L’objectiu és realitzar una reunió temàtica, com a mínim, una vegada cada sis mesos.
 
La composició del Comité està obert a entitats que participen en funció del contingut o l’orde del dia. En esta ocasió han assistit a València a esta reunió Creu Roja; Associació de Comerciants del Centre Històric de València; Federació d’Associacions de Majors de la Comunitat Valenciana; ONCE; COCEMFE; CERMI CV; Unió de Consumidors; Plataforma de Voluntariat; i clients habituals de Metrovalencia.
 
A Alacant, els participants han sigut: ONCE; Plataforma de Voluntariat de la Comunitat Valenciana; Unió de Consumidors; Associació de Comerciants del Cor d’Alacant; Universitat Miquel Hernàndez; i clients habituals del TRAM d’Alacant.
 
Per part de FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions que es gestionen en l’empresa, els informes de satisfacció del client i les enquestes i sondejos demoscópicos, o aquells temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.
 

Notícies relacionades

23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...
02 - 03 - 2025

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 300.000 visites presencials en 2024

L'oficina de Xàtiva va acumular 128.634 consultes personalitzades l'any passat, el 41,26 % del total Setembre, gener i octubre van...
29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...