Data
24 de May de 2019

FGV millora la freqüència de pas en hora punta de les Línies 2 i 3 del TRAM d’Alacant després de l’obertura del túnel de Serra Grossa

La modificació ha permés posar més trens en circulació entre les 7 i les 9.30 hores,les 13 i 15 hores i les 18 i 21 hores 

El nou tram en via doble que es va obrir a la circulació el passat 25 d’abril també ha permés incrementar la puntualitat i la regularitat

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha millorat la freqüència de pas en hora punta de les Línies 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) i Línia 3 (Luceros-El Campello), gràcies a l’obertura de les dos vies del túnel de Serra Grossa que va tindre lloc el passat 25 d’abril.

Des de fa uns dies, FGV ha posat més trens en circulació en estes dos línies, en els trams horaris considerats d’hora punta, de 7 a 9.30 hores del matí; de 13 a 15 hores; i de 19 a 21 hores.
 
Amb esta modificació els trens de Línia 2 circulen cada set minuts i mig i en Línia 3 cada 15, reduint el pas habitual a la mitat. Esta mesura es complementa amb la posada en circulació de tramvies en doble composició, amb la finalitat de fer front a l’increment de demanda que es produeix en eixes franges horàries.    
 
L’obertura del túnel de Serra Grossa també ha millorat la regularitat i puntualitat del conjunt de circulacions del TRAM d’Alacant.
 
També permet que al llarg del pròxim mes de juny FGV pose en servei la Línia 5 que unirà de forma directa la Platja de Sant Joan, des de la parada de Plaça de la Corunya, fins a la parada de Porta del Mar. 
 
Amb l’obertura d’este nou servei, els viatgers de la zona de Platja de Sant Joan en direcció a Alacant, comptaran amb una freqüència de pas de 15 minuts, enfront dels 30 minuts actuals que ofereix la Línia 4. 
 
Característiques del túnel
 
El túnel de Serra Grossa ha permés substituir el traçat anterior que discorria pel front litoral, a través d’una via única, entre Sangueta i La Isleta, amb uns quants túnels curts per a salvar les edificacions i vials de Finca Adoc.  
 
Al desembre de 2018 es va obrir la primera de les vies del túnel, a l’enllaçar amb la xarxa en servei, i el passat 25 d’abril es va obrir senyora segona via al tràfic tramviari i ferroviari.
 
Este nou tram ferroviari compta amb doble via al llarg de 1.847 metres. El tram de túnel té una longitud de 1.477 metres, en doble via electrificada, en paral·lel a l’avinguda de La vila joiosa, davall el massís de la Serra Grossa, entre els baixadors de Sangueta i La Isleta del TRAM d’Alacant.
 
El túnel disposa de totes les instal·lacions requerides per a la seua posada en servei en condicions de seguretat com la ventilació, il·luminació, comunicacions i els sistemes de detecció i extinció d’incendis, així com d’evacuació en cas d’emergència i altres elements associats a la infraestructura ferroviària.
 
 

Notícies relacionades

21 - 04 - 2025

Metrovalencia va arreplegar més de 5.800 objectes perduts en 2024

Els usuaris perden una mitjana de 16 articles dia, sobretot DNI, carteres, claus, motxilles, ulleres, diferents carnets, mòbils i paraigües...
30 - 03 - 2025

Metrovalencia facilita la mobilitat per a acudir amb tramvia a les Olimpíades d’FP i al Dia Internacional del Turisme de Reunions

Del 30 de març al 4 d'abril se celebren CV Skills, les Olimpíades de Formació Professional El 3 d'abril tindrà...
27 - 03 - 2025

Els autobusos de Metrovalencia que enllacen amb Picassent i les poblacions de la Ribera canvien la seua parada a l’estació de Safranar des de l’1 d’abril

Actualment l'enllaç es realitza en l'avinguda Giorgeta prop de la estació de Jesús de Metrovalencia Els servicis alternatius de Torrent...