Data
22 de October de 2018

FGV licita l’adquisició de travesses i carrils per a la renovació de la L-9 del TRAM d’Alacant entre Teulada i Dénia

Les 19.000 noves travesses i els 30.600 metres de carril s’empraran en els trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia
 
El pressupost és de 3,5 milions d’euros i està inclòs en el Pla de Modernització de la línia entre Benidorm i Dénia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés d’adquisició del subministrament de travesses i carrils per a dur a terme la renovació de les vies de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Denia) entre Teulada i Dénia.
 
En concret, s’ha licitat el subministrament de 19.000 travesses d’ample mètric monobloc de formigó per valor de 1.701.260 euros, IVA inclòs, i de 30.600 metres liniales de carril ferroviari 54E1 grau R260, amb un cost de 1.777.248 euros, també amb l’esmentat impost inclòs. Per tant, el pressupost inicial de compra ascendix a 3.478.508 euros, sempre amb l’Impost del Valor Afegit inclòs.
 
Amb este material, es continuaran les obres de millora i de renovació de vies en els trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia, última fase de renovació de via inclosa en el Pla de Modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant que supera els 120 milions d’euros.
 
Dins de les inversions previstes per part de la Generalitat per als pròxims anys, FGV té contemplades com a actuacions l’esmentada renovació de via, adequació de ponts i talussos, millores en el material mòbil, millora de les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia i el projecte de tranviarización de l’accés del TRAM a la ciutat de Dénia.
 
Amb les dites actuacions es pretén aconseguir una renovació i modernització integral de la línia, amb una adequada explotació de la mateixa, millorant els servicis que s’oferixen a l’usuari, tenint com a objectiu el de poder mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servici i, d’altra banda, que la Línia 9 adquirisca els estàndards de la resta de la xarxa de FGV a Alacant.
 
FGV està executant les obres de renovació de via del tram Calp-Teulada, amb una inversió de 14,5 milions d’euros i que comprenen la construcció d’un pas paral·lel al pont centenari sobre el barranc del Quisi a Benissa, que està sent rehabilitat.
 
De manera paral·lela a esta actuació, FGV continua amb els tràmits per a la contractació dels treballs previstos en el tram Teulada-Dénia, a fi de completar el projecte de modernització.
 
La renovació de via permet millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment. A més, els treballs previstos inclouen la instal·lació dels nous sistemes de senyalització i comunicacions.
 
Els sis trens duals (elèctrics i dièsel) que construïx Stadler Rail Valencia, amb seu a Albuixech, per un import de 43,3 milions d’euros, començaran a prestar servici en el TRAM d`Alacant en 2019.
 
Mentres continuen les obres en el tram Calp-Dénia i com a conseqüència de la interrupció del servici ferroviari efectiva,  FGV oferix servici alternatiu d’autobús que enllaça les poblacions Calp, Benissa, Teulada, Gata de Gorgos, La Xara i Dénia.  
 
La longitud de la Línia 9 és de 50,8 km en via única sense electrificar, discorrent entre Benidorm i Dénia i donant al seu torn servici, a més dels municipis esmentats, a l’Alfàs del Pi, Altea, Calp, Benissa, Teulada i Gata de Gorgos amb 18 parades. Es tracta d’una línia integrada en tot el litoral del nord de la província d’Alacant.
 

Notícies relacionades

23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...
29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...
24 - 12 - 2024

El tram Paterna-Llíria de la Línia 2 de Metrovalencia s’incorpora a la resta de línies de metro i tramvia en servici

S'obri al públic també el nou baixador de Font del Barranc, situat en el Polígon industrial Fuente del Jarro Amb...