Data
26 de February de 2025

FGV invertix 8,9 milions d’euros en el manteniment d’ascensors i escales mecàniques de Metrovalencia

Metrovalencia FGV
  • El contracte per a tres anys afecta a 157 escales mecàniques i 104 ascensors
  • Se substituiran els ascensors en pitjor estat i sotmesos a major ús per nous equips elèctrics, més eficients energèticament

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) invertirà en els pròxims tres anys 8.907.865,69 euros, IVA inclòs, en el servici de manteniment i conservació de les escales mecàniques i ascensors en la xarxa de Metrovalencia. En l’actualitat, les instal·lacions de l’explotació de València posseïxen 157 escales mecàniques i 104 ascensors.

La finalitat de la futura adjudicació és el manteniment integral de tots els ascensors i escales mecàniques, així com desenvolupar diferents tasques per a prolongar la vida útil dels equips, com el manteniment de cicle llarg d’escales mecàniques i el cicle llarg tecnològic d’escales mecàniques, així com escometre la modernització d’ascensors i millora de les seues condicions d’accessibilitat.

En este sentit, cal destacar que nombrosos elevadors es troben al final de la seua vida útil i estan sotmesos a un ús intensiu per part dels usuaris. Per això, s’ha inclòs en el plec tècnic la substitució dels ascensors que es troben en pitjor estat i estan sotmesos a major ús per nous equips elèctrics, més eficients energèticament. A més, s’inclou la instal·lació d’elements, com són els comandaments a distància, per a la millora de l’accessibilitat.

També es pretén millorar el contracte actual en qüestions de mà d’obra i de materials, complir amb la norma UNE-EN-115-2 dels elements de seguretat i aconseguir i millorar en la mesura que siga possible una sèrie d’indicadors de disponibilitat, fiabilitat i qualitat, a fi de garantir i millorar la prestació dels equips.

Un altre condicionant és que els treballs de manteniment es realitzen fora de l’horari comercial de Metrovalencia per a incidir el menys possible en els desplaçaments dels usuaris.

 

Notícies relacionades

04 - 02 - 2025

El Consell ratifica la contractació d’emergència del subministrament d’equips de treball portàtils per al manteniment en els tallers d’FGV

L'import d'adjudicació ascendix a 47.241,72 euros, IVA inclòs El Consell ha pres raó de la contractació per via d'emergència del...
08 - 12 - 2024

FGV destina 5,5 milions d’euros en la reparació, subministrament de recanvis i posada a punt de les unitats de metro danyades en les inundacions

Un total de 19 trens es van veure afectats per la crescuda de l'aigua i necessiten diferents intervencions en equips...
13 - 11 - 2024

FGV avança en la instal·lació del nou Lloc de Comandament de Metrovalencia en els tallers de Machado i ja disposa de 35 trens per a prestar servici de metro

Després de la posada en marxa de les línies tramviàries es treballa a recuperar el servici de metro en les...