Data
09 de August de 2017

FGV invertix 4,7 milions d’euros en el manteniment del sistema de seguretat ATP i els nodes de comunicacions del TRAM d?Alacant

El servici afectarà les Línies 1, 2, 3, 4, i tallers El Campello i a la L9 quan finalitze la instal·lació d’este sistema de seguretat en el seu traçat

El contracte inclou la supervisió i les actuacions necessàries en senyalització i comunicacions
 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat un contracte de dos anys, amb dos possibles pròrrogues anuals, per al manteniment de la instal·lació del Sistema de Protecció Automàtica de Tren (ATP) i nodes de comunicacions de la xarxa TRAM d’Alacant. L’adjudicació ascendix a 4.719.000 milions d’euros, IVA inclòs, tal com publica hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

L’ATP és un sistema que supervisa la conducció dels trens en circulació, incrementant les condicions de seguretat de la línia. El valor de la implantació del dit sistema només en la L9 del TRAM d’Alacant ascendix a altres 4,7 milions d’euros, IVA inclòs.

El nou contracte amplia i millora l’anterior, ja que a més de cobrir el manteniment de les dites instal·lacions en les línies L1, L2, L3, L4 i els Tallers d’El Campello del TRAM d’Alacant, el mateix inclourà el manteniment de la L9 quan finalitzen les esmentades obres d’implantació dels dits sistemes ATP.

Els servicis de manteniments del nou contracte inclouen la tecnologia de senyalització i la tecnologia de comunicacions. Respecte a la primera, les actuacions afectaran els equips de via ATP (Balises, eurollaços i unitats elèctriques de línia) i als equips embarcats d’ATP i Comandament Inductiu d’Agulles (IUM).

Quant a la tecnologia de comunicacions, el manteniment es realitzarà sobre els nodes de comunicacions pertanyents a la Xarxa Oberta de Transport de Telecomunicacions (OTN), l’equip gestor d’esta xarxa (OMS) i al Sistema d’Alimentació Ininterrompuda (SAI).

Pla de Modernització de L9

La implantació del sistema ATP en la Línia 9 s’emmarca dins del Pla de Modernització del traçat Benidorm-Dénia, en el que el Consell hi ha invertit, en obres o adjudicacions, més d’un centenar de milions d’euros en els últims anys. Entre les dites inversions destaquen la modernització de tota la infraestructura de la línia, la compra de nou material mòbil, la tranviarización a Dénia, la millora de ponts i viaductes, la instal·lació de sistemes de senyalització i seguretat de Bloqueig Automàtic, o la millora de distintes estacions, tot això amb l’objectiu de dotar a la L9 dels estàndards de qualitat que ja existixen en la resta de la xarxa del TRAM d`Alacant.

Notícies relacionades

27 - 03 - 2025

Els autobusos de Metrovalencia que enllacen amb Picassent i les poblacions de la Ribera canvien la seua parada a l’estació de Safranar des de l’1 d’abril

Actualment l'enllaç es realitza en l'avinguda Giorgeta prop de la estació de Jesús de Metrovalencia Els servicis alternatius de Torrent...
27 - 03 - 2025

Metrovalencia facilita l’accés a Fira València amb motiu de BdM Meeting, 2 Dies per a Guanyar i la Fira de la Carrera de la Dona

El 28 de març se celebra l'esdeveniment de la Central de Compres i Servicis de botigues especialitzades en construcció Els...
23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...