Data
03 de December de 2022

FGV consulta l’opinió dels usuaris a través del Comité de Participació de Clients de Metrovalencia

  • En aquest grup de treball participen entitats i viatgers i viatgeres habituals dels serveis ferroviaris de València
  • En la sessió de treball d’aquesta setmana s’han presentat les mesures de foment del transport públic i els resultats de l’enquesta de satisfacció dels clients

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha consultat l’opinió dels usuaris de Metrovalencia en la reunió del Comité de Participació de Clients celebrada aquesta setmana en l’Espai del Client de Colón.

En aquestes sessions de treball participen usuaris habituals i representants de diferents entitats de València per a analitzar i debatre sobre qüestions del servei de transport ferroviari que ofereix la Generalitat a València. En aquesta última sessió s’han analitzat les mesures posades en marxa per a impulsar el transport públic i beneficiar als seus usuaris i usuàries i els resultats de l’enquesta general de l’Índex de Satisfacció del Client (ISC).

En la reunió, s’ha recordat que s’ha posat en marxa l’Abonament Temporal Jove Gratuït, que ofereix servei sense cap cost en els transports autonòmics als joves de fins a 30 anys, des del 9 d’octubre i fins al 15 de gener de 2023. Aquesta targeta es pot utilitzar en els serveis de transport de Metrovalencia, TRAM d’Alacant, TRAM de Castelló, Metrobús i EMT.

A més, s’ha explicat que s’ha implantat la targeta SUMA en l’àrea metropolitana de València amb descomptes de fins a un 55% i que s’aplica un descompte addicional d’un 30% des del passat 1 de setembre i fins al 31 de desembre, a part de la mesura que va estar vigent de maig a agost dels diumenges gratuïts.

D’altra banda, en aquesta mateixa reunió s’han donat a conéixer els resultats i continguts en l’enquesta sobre l’Índex de Satisfacció del Client (ISC), en els quals s’obtenen dades sobre el perfil de l’usuari i les seues valoracions sobre el servei.

Com funciona el Comité

El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat on, amb un ordre del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat.

La composició del Comité està obert a entitats que participen en funció del contingut o l’ordre del dia. En aquesta ocasió han assistit a València a aquesta reunió representants de la Federació d’Associacions de Veïns de València, Creu Roja Espanyola, Federació d’Associacions de Ciutadans Majors de la Comunitat Valenciana, ONCE, COCEMFE–Comunitat Valenciana, Unió de Consumidors de la Comunitat Valenciana, Universitat Politècnica de València, Universitat de València Estudi General i diferents clients i clientes particulars.

Per part d’FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions i suggeriments que es gestionen en l’empresa, els citats informes de satisfacció del client, les enquestes i sondejos demoscópicos, o aquells temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.

Notícies relacionades

23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...
02 - 03 - 2025

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 300.000 visites presencials en 2024

L'oficina de Xàtiva va acumular 128.634 consultes personalitzades l'any passat, el 41,26 % del total Setembre, gener i octubre van...
29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...