Data
08 de October de 2023

El 84,2% dels usuaris de Metrovalencia obté informació sobre el servici de metro i tramvia a través dels canals digitals

  • La web (56%) encapçala la classificació, seguida de l’app (28,7%), xarxes socials (5,5%) i cercadors d’internet (3,3%)
  • En els canals tradicionals, cartells i plans representen el 16,7% i el personal d’FGV, telèfon gratuït i mitjans de comunicació el 2,9%

El 84,2% dels usuaris de Metrovalencia obté la informació que necessita sobre el servici que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València a través dels diferents canals digitals que l’empresa pública posa a la disposició dels seus clients.

Dins d’aqueix 84,2%, el canal digital més utilitzat és la pàgina web www.metrovalencia.es, amb un 56%, seguit de l’app, amb un 28,7%, les diferents xarxes socials (Facebook i X, abans Twitter), amb un 5,5%, i els cercadors d’internet, amb un 3,3%.

Si atenem l’edat del viatger que utilitza els canals digitals, es pot observar que, entre els quals tenen menys de 20 anys, el 92,8% utilitza almenys un d’aquests canals; entre les persones entre 20 i 24 anys, el 91%; entre els 25 i 29 anys, el 87,5%; entre 30 i 39 anys, el 86,6%; entre 40 i 49 anys, el 80,6%; entre 50 i 59 anys, el 76,6%; i entre els majors de 60 anys, el 47% utilitza algun o diversos dels canals digitals.

La divisió per línies de les persones que més informació obtenen per canals digitals, per damunt de la mitjana citada del 84,2%, l’encapçalen la L1 (Bétera-Castelló), amb un 88,9%, la L4 (Mas del Rosari-Doctor Lluch), amb un 88,3%; la L9 (Alboraia Peris Aragó-Riba-roja de Túria), amb 87,9%; i la L3 (Rafelbunyol-Aeroport), amb el 85,4%.

Cal destacar que totes aquestes línies citades tenen centres universitaris en el seu recorregut, ja que en la L1 està la Universitat CEU Sant Pau; en la L4 el campus de Burjassot i els de Tarongers; i en la L9 i L3 les Facultats de Blasco Ibáñez, per la qual cosa el seu passatge és més jove que en la resta de les línies.

Canales tradicionals

Entre els canals tradicionals, els elements informatius instal·lats en les estacions de metro i tramvia, com són els cartells i plans, són l’eina triada pel 16,7% dels viatgers de Metrovalencia, a gran distància de l’esmentat 84,2% dels canals digitals.

En aquest cas, a l’inrevés que en els canals digitals, els segments d’edat que més utilitzen els elements més tradicionals són els majors de 60 anys, un 45,9%, i els compresos entre 50 i 59 anys, un 25,4%.

En el llistat de canals tradicionals en els quals es poden obtindre informació del servei de metro i tramvia també es troben altres mètodes, com poden ser les taquilles, el personal d’FGV, el telèfon gratuït 900 46 10 46, els mitjans de comunicació tradicionals (premsa, ràdio i televisió) o consulta a familiars. Tots aquests canals representen el 2,9% del total.

 

Notícies relacionades

23 - 02 - 2025

Els nous intercanviadors metro-autobús de València-Sud, Safranar i Jesús superen els 104.000 viatgers en els primers dies de funcionament

La noves connexions intermodals van entrar en servici dimarts passat 18 de febrer, al mateix temps que la xarxa de...
02 - 03 - 2025

Els Espais i el Centre d’Atenció al Client de Metrovalencia van atendre més de 300.000 visites presencials en 2024

L'oficina de Xàtiva va acumular 128.634 consultes personalitzades l'any passat, el 41,26 % del total Setembre, gener i octubre van...
29 - 12 - 2024

Metrovalencia oferirà servici especial durant Nit de cap d’any

El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que “per primera vegada s'oferirà un dispositiu especial a València i Alacant per...