Data
22 de April de 2025

Carlos Mazón: “Invertim més de 125 milions d’euros en Metrovalencia per a poder recuperar tota la xarxa afectada abans de l’estiu”

  • Destaca que actualment “el servici de metro i tramvia circula per 127 de les seues 147 estacions, baixadors i parades que conformen la seua xarxa, per la qual cosa falten per obrir 20 en el tram Paiporta-Castelló”
  • Trasllada que el Consell ha ratificat 42 contractes d’emergència d’FGV per a rehabilitar infraestructures, adquirir equips i servicis necessaris per a tornar a la normalitat en el servici al més prompte possible
  • Indica que “s’està construint una nova estació a Paiporta i rehabilitant la de Picanya les actuacions de la qual tenen un pressupost de 2,7 milions d’euros”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assenyalat que el Consell, a través de Ferrocarils de la Generalitat Valenciana (FGV), “està invertint més de 125 milions d’euros en la reconstrucció de totes les infraestructures de Metrovalencia afectades per les riuades amb l’objectiu d’obrir la seua xarxa al complet abans de l’estiu”.

El cap del Consell ha indicat que “esta sempre ha sigut una de les nostres principals prioritats, que les zones afectades pogueren recobrar la connectivitat pel que des del minut un ens vam posar a treballar per a poder restablir les diferents connexions que oferix Metrovalencia”.

Així, ha posat en valor que abans del període estival, “els usuaris del metro i tramvia podran desplaçar-se com el feien anteriorment pels 36 municipis pels quals circula el servici i recuperar així la mobilitat al complet”.

En este sentit, ha destacat que “actualment Metrovalencia circula per 127 de les seues 147 estacions, baixadors i parades que conformen la seua xarxa, per la qual cosa falten per obrir 20 d’elles, les compreses en el tram Paiporta-Castelló, de 50 quilòmetres de longitud”.

Així, ha posat en valor que la Conselleria d‘Infraestructures, Medi Ambient i Territori “des del primer dia va habilitar servicis alternatius d’autobús i llançadores mentres s’anaven recuperant les línies habituals, aconseguint que en dos mesos, el 80 % dels usuaris de Metrovalencia recuperaren la connectivitat tornant a la normalitat prèvia”. Totes les línies substitutives de la zona sud seguiran en funcionament fins que es recupere el servici.

42 contractes d’emergència per a la recuperació del servici

Carlos Mazón ha traslladat que “mitjançant 42 contractes d’emergència FGV està escometent els diferents treballs de recuperació i reparació dels servicis i infraestructures danyades per a tornar a la normalitat al més prompte possible”.

“Actuacions que es van posar en marxa les primeres hores posteriors a les riuades i que estan permetent que en un temps rècord els veïns de les zones afectades recuperen un servici essencial per al seu dia a dia” ha subratllat el president.

Cal recordar que primer es van retirar els residus i van netejar totes les instal·lacions per a després iniciar els treballs de reconstrucció pròpiament dits, al mateix temps que s’han anat adquirint els equips i servicis necessaris per a restablir el servici.

Els contractes en marxa abasten des de la rehabilitació d’edificis i la urbanització del complex de València Sud, dotat amb 23 milions d’euros, fins al servici d’autobusos substitutoris disposat per a cobrir les mancances ferroviàries en la part sud de la xarxa de Metrovalencia fins a Castelló amb un pressupost de 17 milions d’euros.

Els 40 contractes restants afecten treballs tan fonamentals per al procés de reconstrucció com la rehabilitació de la platja de vies de València Sud a la qual destinem 19,2 milions d’euros; la rehabilitació de la superestructura de via i electrificació en diferents zones del tram València Sud-Castelló amb 11,6 milions consignats o la rehabilitació de les instal·lacions i equipament dels tallers, també de València Sud per a la qual s’han pressupostat 11 milions d’euros.

D’igual manera, es destinen 10,6 milions d’euros a la reparació de les instal·lacions de seguretat ferroviària i la protecció automàtica de trens i 6,3 milions a la construcció del nou viaducte de Paiporta.

Per al president, esta actuació era “imprescindible per a poder unir la part actualment en circulació amb la qual resta per obrir”. Una obra civil que ja ha conclòs i tan sols queden pendents els treballs per a adequar la infraestructura als trens.

Carlos Mazón ha assenyalat que, per a poder aconseguir l’objectiu de la completa funcionalitat del servici “cal reparar, subministrar recanvis i posar a punt els trens afectats en el que estem invertint 6,4 milions d’euros”.

A més, ha indicat que “s’està construint una nova estació a Paiporta i rehabilitant la de Picanya les actuacions de la qual tenen un pressupost de 2,7 milions d’euros”.

El cap del Consell així mateix ha traslladat que el Consell “ha hagut d’habilitar un nou Lloc de Comandament en Machado per a poder organitzar i controlar les circulacions mentros es construïx un altre nou en Valéncia Sud, l’equipament tècnic del qual té un cost de 3 milions d’euros”.

Així mateix, s’han destinat quatre milions d’euros a la vigilància i protecció per a la custòdia de les instal·lacions d’FGV, el material mòbil i els controls en estacions en la posada en marxa progressiva de les línies de Metrovalencia.

La resta d’adjudicacions fins als més de 125 milions d’euros citats, IVA inclòs, corresponen a altres contractes i a les diferents direccions d’obres.

 

Notícies relacionades

18 - 04 - 2025

FGV rehabilita i condiciona les zones de l’estació de Picanya de Metrovalencia danyades per les inundacions

Els efectes de l'aigua han afectat especialment canalitzacions, estructures i l'interior de l'espai condicionat com a quart tècnic Estos treballs...
16 - 04 - 2025

Metrovalencia modifica el servici del tramvia per la Setmana Santa Marinera de València

Les Línies 6 i 8 variaran els seus horaris els dies 17, 18 i 20 d'abril per a no interferir...
13 - 04 - 2025

Metrovalencia va facilitar al març 9,1 milions de desplaçaments

Els moviments en el metro es van elevar a 7,5 milions, els del tramvia a 1,4 milions i els d'autobús...