Data
17 de February de 2025

La connexió subterrània per als vianants entre les estacions de Xàtiva i Alacant de Metrovalencia entrarà en servici a la fi d’enguany

FGv Metrovalencia 17 febrero 2025
  • El conseller d’Infraestructures, Vicente Martínez Mus, acompanyat per l’alcaldessa de València, María José Catalá, han visitat les obres del túnel que es construïx sota el carrer Alacant
  • La inversió prevista en esta actuació, que s’executa per a permetre també el pas de tramvies en un futur, supera els 24 milions d’euros i compta amb finançament de Fons Europeus

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, acompanyat per l’alcaldessa de València, María José Catalá, han visitat les obres del túnel que permetrà connectar les estacions de Xàtiva i Alacant de Metrovalencia.

El conseller ha anunciat que les obres del nou túnel per als vianants “estaran completades a la fi d’este mateix any i al desembre permetran unir estes dos estacions de Metrovalencia, connectant la Línia 10 des d’Alacant amb les quals travessen Xàtiva, que són la 3, 5, 7 i 9”.

Martínez Mus ha explicat que al llarg del procés constructiu “ha sigut necessari modificar les característiques de la infraestructura subterrània que s’estava construint al carrer Alacant, per a canviar les rasants i ampliar l’amplària entre els murs laterals, de manera que s’obrirà com a connexió subterrània per als vianants, però hi ha la possibilitat d’acollir el pas de tramvies per a donar continuïtat a la Línia 10 cap al centre de la ciutat”.

La connexió subterrània que connecta estes dos estacions forma part del nou pla d’expansió de la xarxa de Metrovalencia 2023-2030 anunciat per la Generalitat. La inversió prevista en esta actuació supera els 24 milions d’euros, IVA inclòs, i compta amb finançament de Fons Europeus.

Obertura en Falles

Al seu torn, Martínez Mus ha assenyalat que, amb motiu de les pròximes Falles, està previst obrir al públic la zona afectada per les obres en superfície per a facilitar l’accés dels veïns i visitants.

D’esta manera, del 8 al 19 de març es podrà accedir a la Plaça de Bous des del carrer Alacant i a l’Estació del Nord també des d’este carrer i per l’accés principal al carrer Xàtiva. Al seu torn, es buidarà el pas al llarg del carrer Alacant.

Per part seua, l’alcaldessa de València, María José Catalá, ha destacat que per a l’Ajuntament “el canvi substancial en estes obres és la compatibilitat que en el futur es puga incorporar el tramvia”.

A més, “és molt important la sensibilitat de la conselleria en les diferents fases d’esta obra en deixar buidat l’accés superior durant el període de Falles i que hi haja seguretat en un entorn de gran afluència de gent”.

Ampliació de la xarxa

Respecte als projectes d’ampliació de la xarxa de Metrovalencia, el conseller ha assenyalat que ja “ha finalitzat el termini d’exposició pública i estan en estudi les al·legacions de la Línia 12, que permetrà unir la Línia 10 amb l’Hospital Universitari La Fe i la Línia 11, que prolongarà la mateixa Línia 10 fins a la façana marítima”.

Al seu torn, des de la Conselleria d’Infraestructures s’estan realitzant els estudis oportuns per a les prolongacions de la Línia 10 pel centre de la ciutat i també entre Pont de Fusta i Empalme.

Al mateix temps, estan en estudi les alternatives per a la millora de freqüències de pas en el nus principal de la xarxa de Metrovalencia que afecten el tram Colón-Alameda.

Situació de les obres

Les obres que executa Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) es troben en ple procés de construcció del túnel de 260 metres, una vegada completats els murs laterals i construïda la llosa superior, per la qual cosa es treballa en subterrani per a construir el calaix del túnel.

En els pròxims mesos, els treballs continuaran en subterrani per a completar el túnel, mentres que la superfície del carrer Alacant seguirà en gran part afectada per les obres, per a la reposició de servicis urbans i urbanització definitiva.

En superfície s’ha completat part de la urbanització del pati de carruatges de l’Estació del Nord i una vegada completada l’obra s’hauran instal·lat uns 2.000 m² de paviment de granit a l’entorn de la Plaça de Bous.

Per al control del procés constructiu s’han instal·lat un total de 68 punts de mesurament, 67 sensors automatitzats i dos estacions robòtiques entre l’Estació del Nord, la Plaça de Bous i els seus voltants, les façanes dels edificis de carrer Alacant i algunes vivendes particulars del carrer Alacant per a assegurar el correcte desenvolupament de les obres i poder detectar instantàniament qualsevol resposta anòmala dels edificis auscultades, amb la finalitat de previndre qualsevol mal.

Notícies relacionades

18 - 04 - 2025

FGV rehabilita i condiciona les zones de l’estació de Picanya de Metrovalencia danyades per les inundacions

Els efectes de l'aigua han afectat especialment canalitzacions, estructures i l'interior de l'espai condicionat com a quart tècnic Estos treballs...
16 - 04 - 2025

Metrovalencia modifica el servici del tramvia per la Setmana Santa Marinera de València

Les Línies 6 i 8 variaran els seus horaris els dies 17, 18 i 20 d'abril per a no interferir...
13 - 04 - 2025

Metrovalencia va facilitar al març 9,1 milions de desplaçaments

Els moviments en el metro es van elevar a 7,5 milions, els del tramvia a 1,4 milions i els d'autobús...