Data
10 de February de 2024

El perfil de l’usuari de Metrovalencia és dona, de 32,7 anys, estudis secundaris, treballadora per compte d’altri i nivell socioeconòmic mitjà

  • El nombre de dones aconseguix el 60,7% i és majoria en totes les línies de metro i tramvia
  • El 80,6% són espanyols i el 19,4,6% restant estrangers, especialment en les Línies 2, 7 i 10

El perfil de l’usuari que utilitza el servici de Metrovalencia és dona, de 32,7 anys de mitjana, que ha cursat estudis secundaris, que és treballador o treballadora per compte d’altri i té un nivell socioeconòmic mitjà, segons es desprén de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023 després d’efectuar 3.299 entrevistes, amb un error estadístic per a les dades globals del +1,71% per a un interval de confiança del 95,5% entre els viatgers majors de 15 anys de metro i tramvia.

Segons este informe, el nombre de dones que utilitzen els servicis de metro i tramvia suposen el 60,7% del total de viatgers, per la qual cosa els homes són el 39,3%. En totes les línies, les sis de metro i les quatre de tramvia, el nombre de dones supera al dels homes.

Del conjunt de passatgers de Metrovalencia, el 80,6% són espanyols i el 19,4% restant estrangers. Les Línies 2, 7 i 10% són les que més estrangers concentren en els viatges, un 25,9%, 24,3% i 23,5%, respectivament.

Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 32,7 anys, sent el segment de menors de 25 anys el més significatiu amb el 43%; seguit del de 40 o més anys amb el 31,4% i la població entre 25 i 39 anys, que aconseguix un 25,6%. En les Línies 2, 3 i 10, la mitjana d’edat és superior a la mitjana global, mentres que en les línies 4 i 6, en les quals predominen els estudiants, és inferior a esta, fet que es pot relacionar amb l’Abonament Temporal Jove Gratuït.

El 51,7% dels passatgers de Metrovalencia ha realitzat estudis secundaris, un 33,9% té formació universitària i el 14,5% ha efectuat estudis bàsics. El nivell socioeconòmic que predomina és el “mitjà”, amb el 55,5%; seguit de l’alt-mig alt, amb el 32,6% i el baix-mig baix, amb el 11,9%. En les línies 5, 7 i 10 el nivell socioeconòmic és més alt que en la resta de línies.

Quant a l’ocupació, un 47% dels clients de Metrovalencia són treballadors per compte d’altri; el 38,7% són estudiants; el 5% són autònoms; el 4% es troben en situació d’atur laboral; el 3,5% són jubilats i pensionistes; i un 1,6% es declara responsable de llar.

Valoració de els usuaris

Els usuaris han atorgat una valoració de notable, 8,16 punts sobre 10, al servici global de transport que presta Metrovalencia, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.

Segons l’estudi, la valoració positiva del servici és del 92,2%, en sumar el 23,4% que el qualifiquen com a “Bé”, el 49,3% com “Bastant bé” i el 19,6% com “Molt bé”. La valoració d’indiferència, que coincidix amb la qualificació de “Regular”, és del 5,7%. La valoració de rebuig és del 2,1%, en sumar el 0,3% de la qualificació “Molt malament”, el 0,6% del “Bastant mal” i el 1,2% del “Mal”.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són el preu del trajecte (8,63 punts); la senyalització (8,59); la seguretat en el trajecte (8,57); la rapidesa (8,44) i l’accessibilitat al tren (8,42).

Notícies relacionades

18 - 04 - 2025

FGV rehabilita i condiciona les zones de l’estació de Picanya de Metrovalencia danyades per les inundacions

Els efectes de l'aigua han afectat especialment canalitzacions, estructures i l'interior de l'espai condicionat com a quart tècnic Estos treballs...
16 - 04 - 2025

Metrovalencia modifica el servici del tramvia per la Setmana Santa Marinera de València

Les Línies 6 i 8 variaran els seus horaris els dies 17, 18 i 20 d'abril per a no interferir...
13 - 04 - 2025

Metrovalencia va facilitar al març 9,1 milions de desplaçaments

Els moviments en el metro es van elevar a 7,5 milions, els del tramvia a 1,4 milions i els d'autobús...